Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
27.10.2014 - Grupul UE la nivel înalt solicită finanțări direcționate pentru a stimula utilizarea noilor tehnologii în învățământul superior
ED Targoviste

Grupul la nivel înalt al Uniunii Europene pentru modernizarea învățământului superior își publică raportul referitor la „moduri noi de învățare și predare în universități”. Prezidat de fosta președintă a Irlandei Mary McAleese, grupul formulează 15 recomandări (a se vedea anexa 1) care subliniază necesitatea unei mai bune direcționări a resurselor în scopul de a promova dezvoltarea și folosirea unor metode digitale mai flexibile pentru învățare și predare în învățământul superior.

Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, a salutat raportul grupului. „Europa se confruntă cu provocarea de a face față unui număr mai ridicat de studenți, unei mai mari diversități în rândul acestora și necesității de a crește calitatea procesului de predare și învățare. Grupul prezidat de Mary McAleese a identificat acțiuni realiste și practice pe care le pot adopta UE și autoritățile naționale pentru ca noile tehnologii să fie mai bine utilizate în procesele de predare și învățare pentru a răspunde acestor nevoi. Sunt mulțumită în mod special că noul program Erasmus+, pe care l-am lansat în ianuarie, va putea sprijini punerea în practică a recomandărilor formulate de grup.”
Mary McAleese, care a prezentat constatările din raport în cadrul unei întâlniri cu comisarul Vassiliou, a adăugat: „M-au impresionat exemplele excelente de bune practici care ne-au fost prezentate în activitatea noastră. Exemplele acestea au arătat cât de important este să avem nu numai persoane dedicate în instituțiile de învățământ superior, ci și guverne angajate și vizionare care să le ajute să valorifice cât de mult posibil potențialul acestor noi moduri de învățare și predare. Cu toate că începe să înregistreze progrese, Europa se află încă în urma SUA în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii în universități și colegii. Ar trebui să exploatăm la maximum punctele noastre forte, cum ar fi utilizarea pe scară largă a creditelor ECTS1, pentru a garanta că învățarea digitală în Europa este recunoscută, acreditată și de o calitate corespunzătoare.”

Resursele educaționale din întreaga lume sunt din ce în ce mai liber accesibile și tot mai interactive, depășind granițele simplei prelegeri online. Învățarea și predarea digitale pot fi adaptate mai bine la nevoile fiecărui student, iar progresele înregistrate în analitica învățării le permit profesorilor să ofere un feedback mai rapid privind nivelul de performanță al studenților și să identifice domeniile în care este nevoie de mai mult sprijin.
Metodele de predare care recurg la suporturi digitale încep să fie integrate atât în campusuri, cât și online, pe măsură ce numeroase instituții de învățământ superior din Europa utilizează noile oportunități oferite de tehnologie. Evoluțiile se bazează însă de prea multe ori pe câțiva membri entuziaști ai personalului și nu există o utilizare strategică coerentă în cadrul instituțiilor sau în diferitele țări.
În urma unei analize detaliate a situației actuale și a bunelor practici din întreaga UE și din afara acesteia, grupul la nivel înalt a identificat modalități de sprijinire a introducerii unui învățământ bazat pe noi tehnologii. Deși recunoaște că, în ceea ce privește realizarea unor schimbări, rolul principal revine instituțiilor de învățământ superior înseși, grupul a subliniat că responsabilitatea de a crea un mediu favorabil schimbării este a autorităților publice.

Context
Grupul la nivel înalt a fost lansat în 2012 în scopul de a trata cele mai presante aspecte ale învățământului superior european. În primul an de existență, grupul a formulat recomandări adresate instituțiilor de învățământ superior, statelor membre și Comisiei Europene în ceea ce privește îmbunătățirea calității predării și a învățării în învățământul superior european.

1 : ECTS: Sistemul european de credite transferabile. În urma studiului pe durata unui an universitar se acumulează, de regulă, 60 de credite ECTS.

Persoane de contact:
Dennis Abbott (+32 2 295 92 58); Twitter: @DennisAbbott
Dina Avraam (+32 2 295 96 67)

Pagini Utile

  1. Raportul privind „moduri noi de învățare și predare în universități”
  2. Raportul privind îmbunătățirea calității predării și învățării în instituțiile de învățământ superior din Europa
  3. Agenda pentru modernizarea învățământului superior
  4. Anexa 1 și Anexa 2
  5. Comisia Europeană: Educație și formare
  6. Pagina de internet a comisarului Androulla Vassiliou
  7. Urmăriți activitatea comisarului Androulla Vassiliou pe Twitter @VassiliouEU


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană