Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
            Connie  Hedegaard, comisarul UE pentru acțiuni climatice, lansează un concurs pe tema  reducerii emisiilor de carbon, invitând spiritele creatoare și inovatoare din  întreaga UE să-și pună la încercare inițiativele ecologice. Concursul „Lumea pe  care o vrei” face parte din campania omonimă de combatere a schimbărilor  climatice inițiată de Comisia Europeană. Comisarul Hedegaard a declarat: „Concursul  reprezintă o foarte bună ocazie de a depăși simplele discuții despre  schimbările climatice. Trimițându-ne proiectele dumneavoastră, ne ajutați să  demonstrăm că este posibil atât din punct de vedere practic, cât și financiar,  să creăm lumea pe care o vrem, cu clima pe care o vrem fără ca viața noastră să  devină astfel plicticoasă și cenușie.” 
Imagine: Comisarul Connie  Hedegaard alături de fostul guvernator al Californiei, Arnold Schwarzenegger,  membru fondator al organizației "R20 Regions of Climate Action", la  conferința de la Geneva unde a fost lansat programul Sustainia. Sursa foto: http://ec.europa.eu/avservices/photo/photoDetails.cfm?sitelang=en&ref=P-020505/00-04#0  
Aveți la dispoziție trei luni pentru a vă  înscrie la concursul „Lumea pe care o vrei” cu propriile dumneavoastră povești  de succes legate de reducerea emisiilor de carbon. Vor fi examinate toate  proiectele, mari sau mici, realizate de persoane fizice sau de organizații cu  sediul într-un stat membru al UE, cu condiția ca principalul lor obiectiv să  fie reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
              
Poate fi vorba despre o bicicletă electrică pentru  transportat mărfuri, despre un proces de producție inovator care determină  scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și a facturilor la energie, despre  clădiri sustenabile sau despre soluții de încălzire. Putem observa în întreaga  Europă o mulțime de exemple practice de mod de viață cu emisii scăzute de  carbon, care protejează clima, îmbunătățindu-ne totodată calitatea vieții.  Concursul „Lumea pe care o vrei” are ca scop să ofere o platformă pentru  prezentarea acestor proiecte și pentru recompensarea celor mai creative, mai  practice și mai eficace.
                
Informații  practice: 
                În lunile mai și iunie,  vizitatorii site-ului internet al campaniei (http://world-you-like.europa.eu/ro/)  vor putea să voteze, din lista publicată acolo, inițiativa cea mai creativă și  mai vizionară. Dintre cele mai populare zece proiecte, un juriu prezidat de  Connie Hedegaard va selecționa trei câștigători care vor fi premiați la  Copenhaga în octombrie 2013 în cadrul ceremoniei de decernare de premii  Sustania, găzduită de un partener al campaniei noastre, Sustania, o inițiativă  internațională în domeniul sustenabilității condusă de Arnold Schwarzenegger, a  cărei activitate constă în identificarea și promovarea unor soluții ușor  disponibile.
              
Campania se axează în special  pe cinci țări – Bulgaria, Italia, Lituania, Polonia și Portugalia – în care  proiectele locale câștigătoare vor figura pe afișele unei campanii naționale în  toamna anului 2013.
                
Contextul  campaniei: 
                Concursul face parte din  campania „Lumea pe care o vrei. Cu clima care îți place”. De la lansarea  acesteia în octombrie 2012, campania a atras peste 20 000 de adepți în  rețelele de socializare și peste 130 de parteneri oficiali, inclusiv autorități  publice, organizații neguvernamentale, universități și întreprinderi. Scopul  său este de a prezenta soluțiile rentabile existente în vederea atingerii  obiectivului UE de a reduce cu 80‑95% emisiile de gaze cu efect de seră până în  2050, precum și de a încuraja soluții noi.
                
Persoane de contact: 
                Isaac Valero Ladron (+32 2 296 49 71)
                Stephanie Rhomberg (+32 2 298 72 78)
Pagini Utile
Informații suplimentare cu privire la campanie și la concurs, inclusiv criteriile de selecție, pot fi găsite atât pe pagina de internet a campaniei.
Pagina de Facebook dedicată campaniei poate fi accesată aici.
Puteți participa la discuții pe Twitter urmărind profilul EUClimateAction și hashtag-ul dedicat #worldulike.
Pentru informații suplimentare cu privire la premiile Sustania, vizitați această pagină de internet.
Pentru mai multe informații privind foaia de parcurs a Comisiei, consultați pagina de internet a DG CLIMA.