Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Ediția din 2017 a Tabloului de bord privind condițiile pentru consumatori, publicată marți, 25 iulie, arată că tot mai mulți consumatori din UE fac cumpărături online și că încrederea lor în comerțul electronic a crescut, în special în ceea ce privește achizițiile online din alte state membre UE. Cu toate acestea, comercianții cu amănuntul sunt încă reticenți în a-și extinde activitățile online și continuă să aibă preocupări referitoare la vânzările transfrontaliere. Aceste preocupări sunt legate în principal de un risc sporit de fraudă și neplată în cazul acestora, de reglementările fiscale sau legislațiile naționale diferite care se aplică obligațiilor contractuale, precum și de normele diferite de protecție a consumatorilor.
Comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, Věra Jourová, a declarat: „Prioritatea mea este îmbunătățirea încrederii cetățenilor și a micilor comercianți cu amănuntul în piața unică digitală. Consumatorii au în prezent mai multă încredere atunci când fac cumpărături online. I-am dotat pe aceștia cu o procedură rapidă prin care să își recupereze banii în caz de incidente nedorite, chiar și atunci când cumpără din altă țară. Acum provocarea constă în a încuraja mai multe firme să răspundă acestei cereri în creștere.”
În ultimii zece ani, aproape că s-a dublat numărul celor care fac achiziții online. Astfel, de la 29,7% din totalul consumatorilor, în 2007, procentul celor care cumpără și online a urcat, în prezent, la 55%. Nivelul de încredere al consumatorilor a crescut cu 12 puncte procentuale în cazul achizițiilor de la comercianții cu amănuntul situați în aceeași țară și cu 21 de puncte procentuale în cazul achizițiilor din alte state membre ale UE.
Principalele concluzii ale tabloului de bord se referă la:
Context
Tablourile de bord pentru consumatori oferă o vedere generală asupra modului în care funcționează piața unică pentru consumatorii din UE. Publicate începând cu 2008, au scopul de a asigura o mai bună monitorizare a rezultatelor pentru consumatori și de a oferi date pentru elaborarea de politici.
Există două tipuri de tablouri de bord, care se publică alternativ - unul într-un an și altul în următorul - și care au la bază anchete desfășurate la scară largă: cel al condițiilor pentru consumatori și cel pentru piețele de consum.
Persoane de contact pentru presă:
Christian WIGAND(link sends e-mail) (+32 2 296 22 53)
Melanie VOIN(link sends e-mail) (+ 32 2 295 86 59)
Întrebări din partea publicului larg:
Europe Direct la numărul de telefon 00 800 67 89 10 11 sau prin email
Pagini utile
Înregistrarea sesiunii de întrebări și răspunsuri
Tablourile de bord ale consumatorilor
Piața unică digitală