Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
25.09.2018 - Airbnb se angajează să respecte cerințele Comisiei Europene și ale autorităților UE pentru protecția consumatorilor
ED Targoviste

În urma solicitării Comisiei Europene și a autorităților UE pentru protecția consumatorilor din luna iulie, Airbnb s-a angajat să efectueze modificările necesare ale clauzelor și condițiilor sale și să-și îmbunătățească modul de prezentare a prețurilor aplicate. Compania trebuie să facă aceste modificări în toate versiunile platformei sale online în limbi oficiale ale UE până la sfârșitul anului 2018.

 

Věra Jourová, comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a declarat: „Jucătorii online au revoluționat modul în care călătorim, găsim posibilități de cazare și ne bucurăm de vacanțe. Însă, de asemenea, aceștia trebuie să respecte de deplin regulile și să își asume responsabilitatea atunci când lucrurile nu merg bine. Consumatorii din UE beneficiază de drepturi, atât offline, cât și online. Aș dori să salut disponibilitatea societății Airbnb de a face modificările necesare pentru a asigura deplina transparență și înțelegere a ceea ce consumatorii plătesc. Această acțiune face parte dintr-un efort mai amplu pentru o protecție sporită a consumatorilor online. Acesta este motivul pentru care am propus cu câteva luni în urmă consolidarea normelor de protecție a consumatorilor prin pachetul «Noi avantaje pentru consumatori»”.

Transparența prețurilor și alte practici comerciale neloiale

Airbnb s-a angajat să prezinte prețul total al rezervărilor, inclusiv taxele suplimentare, cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii și taxele pentru serviciile de curățenie. În cazul în care nu este posibil ca prețul final să fie calculat în prealabil, aceasta s-a angajat să informeze consumatorul în mod clar cu privire la faptul că este posibil să se aplice taxe suplimentare.

De asemenea, Airbnb și-a luat angajamentul să indice în mod clar dacă oferta este prezentată de o entitate privată sau de una profesională din sectorul serviciilor de cazare, întrucât normele de protecție a consumatorilor sunt diferite.

Clarificarea clauzelor și eliminarea clauzelor ilegale

Airbnb s-a angajat la o serie de schimbări în ceea ce privește clauzele de furnizare a serviciilor pentru a le aduce în conformitate cu normele UE de protecție a consumatorilor:

  • se va menționa în mod clar consumatorilor că pot utiliza toate căile de atac disponibile, în special dreptul acestora de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
  • Airbnb va explica în mod clar consumatorilor că au dreptul să introducă o acțiune împotriva Airbnb în fața instanțelor din țara lor de reședință;
  • Airbnb va trebui să informeze consumatorii atunci când decide să rezilieze un contract sau să elimine conținut și va oferi consumatorilor dreptul la o cale de atac și la despăgubiri, dacă este cazul.

Etapele următoare

Se așteaptă ca societatea să își finalizeze propunerile și să înceapă implementarea modificărilor în toate versiunile site-ului său web în limbile oficiale ale UE/Spațiului Economic European până la sfârșitul lunii decembrie 2018. În caz de neconformitate, autoritățile pentru protecția consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri care să asigure respectarea legislației.

Context

Airbnb a prezentat modificările aduse clauzelor sale de furnizare a serviciilor și modului în care prezintă informațiile privind prețurile în cursul unei reuniuni cu Comisia și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor.

Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorului (CPC) a efectuat o evaluare (poziția comună) a practicilor comerciale aplicate de Airbnb, proces care s-a desfășurat sub coordonarea Autorității norvegiene a consumatorilor (Forbrukertilsynet(link is external)). Autoritățile au solicitat Airbnb să propună până la sfârșitul lunii august soluții detaliate cu privire la modul în care urmează să își adapteze comportamentul în așa fel încât să fie în conformitate cu legislația UE privind protecția consumatorilor (a se vedea comunicatul de presă). Comisia Europeană a facilitat acest demers.

Regulamentul UE privind cooperarea în materie de protecție a consumatorului (CPC) creează legături între autoritățile naționale din domeniu în cadrul unei rețele paneuropene de asigurare a respectării legislației. În baza acestui cadru, o autoritate națională dintr-un stat membru UE poate solicita asistența omologului său din altă țară a UE pentru a pune capăt unei încălcări la nivel transfrontalier a legislației europene privind protecția consumatorilor.

Cooperarea poate fi activată pentru a se asigura punerea în aplicare a diferitelor corpusuri din legislația UE, precum Directiva privind practicile comerciale neloialeDirectiva privind drepturile consumatorilor sau Directiva privind clauzele contractuale abuzive.

 

Persoane de contact pentru presă:

Christian WIGAND (+32 2 296 22 53)

Melanie VOIN (+ 32 2 295 86 59)

Întrebări din partea publicului larg:

Europe Direct la numărul de telefon 00 800 67 89 10 11 sau prin email

 

Pagini utile

Comunicat de presă privind lansarea acțiunii de asigurare a respectării legislației cu privire la Airbnb (iulie 2018)

Scrisoarea autorităților din rețeaua CPC privind poziția comună

Mai multe informații privind acțiunile de asigurare a respectării legislației în domeniul protecției consumatorului


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană