Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
În temeiul Regulamentului privind piețele digitale (RPD), Comisia Europeană a desemnat Booking drept controlor de acces pentru serviciul său de intermediere online Booking.com și a decis să nu desemneze X Ads și TikTok Ads.
În paralel, Comisia a deschis o investigație de piață pentru a evalua în continuare obiecția prezentată în legătură cu serviciul de rețele de socializare online X.
Deciziile vin în urma unui proces de analiză desfășurat de Comisie după primirea, la 1 martie 2024, a notificărilor din partea celor trei companii cu privire la statutul lor potențial de controlori de acces.
Pe baza autoevaluării efectuate de Booking, prezentată la 1 martie 2024, conform căreia Booking atinge pragurile relevante, Comisia a stabilit că acest serviciu de platformă esențial constituie un punct de acces important între întreprinderi și consumatori.
În paralel, Comisia a deschis o investigație de piață pentru a evalua în continuare obiecția prezentată la 1 martie 2024 în ceea ce privește serviciul de rețele de socializare online X. Această obiecție susține că, în pofida faptului că atinge pragurile, X nu se califică drept un punct de acces important între întreprinderi și consumatori. Investigația ar trebuie să se încheie în termen de cinci luni.
O altă obiecție a fost prezentată cu privire la serviciul de publicitate online X Ads. Comisia a concluzionat că, deși X Ads îndeplinește pragurile cantitative pentru desemnare în temeiul RPD, acest serviciu de platformă esențial nu se califică drept un punct de acces important. Prin urmare, Comisia a decis să nu desemneze X Ads.
În fine, Comisia a primit, la 1 martie 2024, notificarea din partea serviciului de publicitate online TikTok Ads al ByteDance, inclusiv o obiecție. Comisia a concluzionat că, deși TikTok Ads îndeplinește pragurile cantitative pentru desemnare în temeiul RPD, acest serviciu de platformă esențial nu se califică drept un punct de acces important. În consecință, Comisia a decis să nu desemneze nici TikTok Ads.
Un comunicat de presă este disponibil online.
Data publicării
13 mai 2024
Nume
Lea Zuber
Număr de telefon
+32 2 295 62 98
Nume
Johannes Bahrke
Număr de telefon
+32 2 295 86 15
Nume
Thomas Regnier
Număr de telefon
+32 2 299 10 99