Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
08.12.2025 - Comisia acceptă angajamentele TikTok privind transparența publicității în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale
ED Targoviste

Comisia acceptă angajamentele TikTok privind transparența publicității în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale.

 

La data de 5 decembrie, Comisia Europeană a asigurat angajamentul TikTok de a furniza registre de publicitate care să asigure transparența deplină în ceea ce privește anunțurile publicitare din serviciile sale, astfel cum se prevede în Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA).  

După o colaborare extinsă cu Comisia, TikTok a prezentat angajamente obligatorii care răspund tuturor preocupărilor exprimate de Comisie în investigația sa și în constatările sale preliminare din mai 2025. Aceste angajamente, care asigură transparența deplină, includ următoarele:

·       TikTok va furniza întregul conținut al anunțului așa cum apare în fluxurile utilizatorilor, inclusiv URL-urile din linkul furnizat în anunț.

·       TikTok își va actualiza depozitul mai rapid, asigurându-se că informațiile sunt disponibile în maximum 24 de ore.

·       TikTok va furniza criteriile de direcționare selectate de agenții de publicitate, împreună cu datele agregate ale utilizatorilor (inclusiv sexul, grupa de vârstă și statul membru în care se află utilizatorii care au fost contactați), permițând cercetătorilor să investigheze modul în care sunt direcționate și livrate anunțurile publicitare.

·       TikTok va introduce opțiuni de căutare și filtre suplimentare, permițând utilizatorilor să găsească anunțuri mai ușor.

Regulamentul privind serviciile digitale impune platformelor să mențină un registru accesibil și cu funcție de căutare al anunțurilor difuzate în cadrul serviciilor lor. Aceste registre sunt esențiale pentru ca autoritățile de reglementare, cercetătorii și societatea civilă să detecteze înșelătoriile, reclamele pentru produse ilegale sau inadecvate vârstei, reclamele false și operațiunile coordonate de informare, inclusiv în contextul alegerilor. 

Pașii următori

TikTok trebuie să pună în aplicare angajamentele cât mai curând posibil și cel târziu în termenele convenite cu Comisia, variind de la 2 luni la maximum 12 luni, în funcție de angajamentul specific. 

Comisia va monitoriza cu atenție respectarea de către TikTok a angajamentelor obligatorii pe care platforma le-a oferit în temeiul articolului 71 din Regulamentul privind serviciile digitale, precum și a celorlalte obligații care îi revin în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale.

Contextul

La 19 februarie 2024, Comisia a inițiat proceduri oficiale pentru a evalua dacă este posibil ca TikTok să fi încălcat Actul legislativ privind serviciile digitale. În ceea ce privește transparența publicității, Comisia a publicat constatări preliminare de neconformitate în mai 2025 și a acceptat astăzi angajamente.  Procedurile au vizat, de asemenea, efectele negative care decurg din proiectarea TikTok, inclusiv sistemele sale algoritmice, asigurarea vârstei, accesul cercetătorilor la date (constatări preliminare adoptate în octombrie 2025)și obligația sa de a proteja minorii, pentru care investigația continuă.

De asemenea, Comisia a inițiat proceduri oficiale împotriva TikTok în decembrie 2024 cu privire la gestionarea de către aceasta a riscurilor legate de alegeri și de discursul civic, pentru care investigația continuă.


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană