Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Începând cu această lună, în cazul închirierii de autovehicule, cetățenii europeni vor beneficia de clauze contractuale mai clare cu privire la politicile în domeniul asigurărilor și la opțiunile de realimentare a rezervorului, de o rezolvare mai echitabilă a despăgubirilor pentru daune și de o transparență sporită a prețurilor.
Cinci mari societăți de închirieri auto au convenit să își revizuiască în mod semnificativ practicile față de consumatori datorită unei acțiuni comune întreprinse de Comisia Europeană și de autoritățile naționale de resort. Companiile și-au luat angajamentul de a alinia mai bine practicile curente de închiriere a unui autovehicul la cerințele legislației în materie de protecție a consumatorilor, stabilite de normele UE privind drepturile consumatorilor, practicile comerciale neloiale și clauzele contractuale abuzive.
Principalele îmbunătățiri asumate se referă la:
- transparența închirierii de autovehicule online;
- informațiile privind asigurarea facultativă și produsele de asigurare;
- politica transparentă în domeniul combustibililor;
- procese mai clare și mai echitabile de inspecție a vehiculelor;
- perceperea unor costuri suplimentare de la clienți.
Propunerile vor fi puse în aplicare gradual de către companii, majoritatea lor urmând a fi finalizate până la sfârșitul anului 2015.
Unele chestiuni nesoluționate vor trebui să fie monitorizate în continuare, în special în ceea ce privește:
Context
Decizia adoptării de măsuri a fost luată ca urmare a creșterii constante a numărului reclamațiilor formulate de consumatori cu privire la serviciile de închirieri auto în cazul în care un autovehicul este închiriat în altă țară - de la aproximativ 1.050 de cazuri în 2012, la peste 1.750 în 2014, potrivit rapoartelor de la Centrele europene pentru consumatori.
O mai bună informare a consumatorilor și sporirea încrederii în sectorul închirierilor de autovehicule ar putea contribui la o rată anuală de creștere de 3-4 % a acestui sector în următorii doi ani, în Europa.
Persoane de contact pentru presă
Întrebări din partea publicului larg:
Europe Direct la numărul de telefon 00 800 67 89 10 11 sau prin email
Pagini Utile
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5334_ro.htm
https://www.gov.uk/cma-cases/short-term-consumer-car-hire-across-the-european-union-eu
http://ec.europa.eu/consumers/enforcement/index_en.htm