Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Raportul de analiză a normelor europene privind protecția consumatorilor, prezentat de Comisia Europeană luni, 29 mai, va servi drept bază pentru actualizarea cadrului juridic din domeniu, în special în ce privește îmbunătățirea aplicării acestor drepturi și adaptarea lor la economia digitală, precum și pentru asigurarea unei mai mari clarități juridice pentru companiile care desfășoară activități transfrontaliere.
Věra Jourová, comisarul UE pentru justiție și consumatori, a declarat: „Consumatorii europeni sunt printre cei mai bine protejați din lume. Ei beneficiază de drepturi solide pentru consumatori indiferent dacă își fac cumpărăturile în propria țară sau într-o altă țară UE. Trebuie să ne asigurăm însă că aceste drepturi pot fi aplicate în mod corespunzător și că sunt adaptate la societatea digitală. Prin propunerile viitoare ne vom asigura că aceste drepturi vor deveni o realitate atât online, cât și offline. ”
Analiza a identificat următoarele aspecte ce ar trebui abordate:
Comisia va examina măsurile care se impun în următoarele domenii:
Etape următoare
Pentru a evalua dacă este necesară modificarea legislației, în 2017, Comisia:
Context
În cadrul programului privind o reglementare adecvată și funcțională (REFIT), Comisia revizuiește periodic legislația UE în scopul de a identifica eventualele sarcini administrative excesive, suprapuneri, lacune, incoerențe și/sau măsuri caduce care au apărut în timp.
În acest cadru, Comisia a evaluat șase directive orizontale privind drepturile consumatorilor și comercializarea. Analiza a constat dintr-o anchetă în rândul a peste 23.000 de consumatori din întreaga UE, exerciții bazate pe metoda „clientului misterios”, interviuri cu organizațiile naționale de consumatori (organizații, asociații profesionale, autorități, ministere) și experimente comportamentale.
Persoane de contact pentru presă:
Christian WIGAND (+32 2 296 22 53)
Melanie VOIN (+ 32 2 295 86 59)
Întrebări din partea publicului larg:
Europe Direct la numărul de telefon 00 800 67 89 10 11 sau prin email
Pagina utile
Fișă informativă: Legislația privind protecția consumatorului
Rezumat al Raportului privind verificarea adecvării
Rezumat al evaluării Directivei privind drepturile consumatorilor
Rapoartele complete și studiile referitoare la normele europene de protecție a consumatorilor
Drepturile consumatorilor și legislația aferentă în UE