Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Pactul ecologic european
25.09.2010 - Detailiştii îşi respectă promisiunile ecologice
ED Targoviste

      Cumpărătorii din Europa găsesc din ce în ce mai multe produse ecologice pe rafturile magazinelor datorită promisiunilor pe care le-au făcut detailiştii europeni în sensul promovării unor modele de consum mai sustenabile. Un raport care monitorizează realizările obiectivelor voluntare stabilite de membrii Forumului detailiştilor europeni - iniţiativă a Comisiei şi a sectorului de vânzări cu amănuntul - confirmă faptul că detailiştii îşi respectă angajamentele. Pe lângă punerea în vânzare a unor produse mai sustenabile, detailiştii au făcut progrese şi în ceea ce priveşte reducerea amprentei lor ecologice, acordând o atenţie deosebită măsurilor de eficientizare a resurselor. Comunicarea cu consumatorii pe tema sustenabilităţii rămâne însă un aspect care poate fi îmbunătăţit.Î n raport se recomandă înfiinţarea unui sistem de recompensare a celor mai bune practici.

     Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a afirmat:„Acest raport demonstrează faptul că detailiştii îşi iau tot mai în serios responsabilităţile faţă de mediu. Ei se află în postura privilegiată de a influenţa opţiunile consumatorilor şi constat cu satisfacţie că pe rafturile magazinelor există din ce în ce mai multe produse ecologice. Țin să-i felicit pentru eforturile pe care le depun pentru eficientizarea resurselor şi pentru reducerea impactului pe care îl au asupra mediului, însă acesta este doar un prim pas.”

        Angajamente ecologice

     Din 2009, când a fost lansat Forumul detailiştilor, aceştia şi-au asumat realizarea unor măsuri individuale şi specifice pentru protecţia mediului, care contribuie la consumul şi la producţia sustenabile. Eficienţa energetică a clădirilor şi creşterea vânzărilor la produsele mai sustenabile reprezintă domeniile prioritare de activitate ale detailiştilor.

     Cele aproximativ 280 de angajamente asumate în materie de mediu se înscriu în trei categorii:ce vindem, cum vindem şi cum comunicăm.

     Monitorizarea primei serii de angajamente pentru 2009 a pus/scos în evidenţă multe exemple de bune practici. În urma vizitelor făcute în magazine din diverse state membre s-a constatat că detailiştii oferă mai multe produse ecologice spre vânzare. Printre ele se numără o gamă extinsă de produse cu etichetă ecologică şi de produse bio.

      Sustenabilitatea în cifre

     Lanţul de supermarketuri Carrefour a înregistrat o creştere de 83% a propriei gamei de produse bio faţă de 2006, iar Mercadona a realizat o rată de recuperare a deşeurilor de ambalaje de 100% în magazine şi centre de distribuţie. Asta Wal-Mart şi-a redus emisiile de CO2 generate de propriul parc auto cu 40% faţă de 2005, iar Lidl a realizat o reducere anuală de 10 000 de tone de CO2 în 2009 doar prin folosirea pungilor de cumpărături fabricate din materii reciclate. Raportul enumeră mai multe exemple de acest fel.
     Cu toate că raportul a menţionat o serie de exemple de bune practici de comunicare cu consumatorii, acest domeniu poate fi îmbunătăţit. În raport se recomandă de asemenea înfiinţarea unui sistem de recompensare a celor mai bune practici.

      Forumul detailiştilor

     Forumul detailiştilor a fost lansat în 2009 cu scopul de a genera o mai bună înţelegere a măsurilor de ordin practic necesare promovării consumului sustenabil. Calitatea de membru poate fi obţinută de orice detailist care aderă la Retailers’ Environmental Action Programme (REAP - programul de acţiune pentru mediu al detailiştilor) şi de orice organizaţie a societăţii civile care doreşte să contribuie la obiectivele programului.

     În iunie, detailiştii au prezentat, din proprie iniţiativă, un cod de conduită ecologică al sectorului de vânzări cu amănuntul. Codul de sustenabilitate ecologică în sectorul vânzărilor cu amănuntul se axează pe obţinerea din surse sustenabile a anumitor produse (precum cheresteaua sau peştele), pe o mai mare eficientizare a resurselor în magazine, pe optimizarea transportului şi a distribuţiei, pe îmbunătăţirea practicilor de gestionare a deşeurilor şi a comunicării cu consumatorii. Semnatarii convin să raporteze progresele realizate, de exemplu prin raportul  anual de sustenabilitate al companiei lor. Printre semnatarii codului de conduită se numără deja 19 detailişti importanţi şi şapte asociaţii ale detailiştilor.


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Pactul ecologic european